- Dla rodziców i uczniów
- >
- Rada rodziców
SZKOLNA RADA RODZICÓW
w roku szkolnym 2024/2025
Anna Węglarz - przewodnicząca
Joanna Siuta - zastępczyni przewodniczącej
Anna Strzelec - sekretarz
Monika Jasina - skarbnik
Anna Broda - członkini Prezydium
Monika Gromek - członkini Prezydium
Paweł Łukaczyk - członek Prezydium
Jesteśmy grupą osób wspierających SP14 i biorących odpowiedzialność za tę część jej działalności, która zależy od rodziców. Jest to część niemała. Dzięki naszej pomocy możliwe są zakupy, remonty, doposażenie sal lekcyjnych i niemal wszystko inne, co może okazać się potrzebne. Działamy społecznie, w swoim wolnym czasie. Łączymy inicjatywy trójek klasowych; staramy się także odpowiadać na potrzeby zgłaszane przez dyrekcję i grono pedagogiczne. Razem dysponujemy funduszami, które uda nam się zgromadzić.
Podczas spotkania 12 września postanowiliśmy wspólnie, na forum ogólnoszkolnym, o podniesieniu składki na Radę Rodziców do kwoty 40 zł na semestr. Wpłaty nadal pozostają dobrowolne i dotyczą tylko jednego dziecka. Jeżeli w szkole jest rodzeństwo, składkę w ustalonej wysokości wnosimy tylko raz. Wpłat można dokonywać przez skarbników klasowych lub bezpośrednio na konto Rady Rodziców w Banku Pekao S.A.
Numer konta: 60 1240 2568 1111 0010 7705 2239
W tytule przelewu należy podać klasę, w której uczy się dziecko.
Pozostajemy wdzięczni za każdą wpłatę, w dowolnej wysokości. Zachęcamy także do włączenia się w nasze prace poprzez osobiste zaangażowanie. Na stronie szkoły będziemy regularnie zamieszczać informacje o działaniach, inicjatywach i zakupach zrealizowanych bądź dofinansowanych przez Radę Rodziców z naszych wspólnych środków.
Kontakt: lub za pośrednictwem Librusa.
Funkcjonowanie Rady Rodziców w szkole jest obligatoryjne. Wyjątek stanowią szkoły, w których Rada Rodziców nie działa ze względu na ich organizację. Wybory do Rady Rodziców przeprowadza się na pierwszym zebraniu Rodziców w każdym roku szkolnym. W wyborach tych jednego Ucznia reprezentuje jeden Rodzic.
Art. 53 Ustawy o systemie oświaty wprowadza:
- obligatoryjność działania Rady Rodziców, z wyjątkiem tych rodzajów szkół i placówek, w których Rada Rodziców nie działa ze względu na ich specyfikę;
- reprezentatywny wybór do Rady Rodziców przedstawicieli Rodziców Uczniów wszystkich oddziałów (form zajęć);
- przeprowadzanie wyborów do Rady Rodziców zgodnie z regułami demokracji – w sposób tajny.
Uchwały Rady Rodziców podejmowane są w sprawie:
- wniosku o powołanie Rady szkoły, preliminarza wydatków,
- zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego,
- wyboru przedstawicieli Rodziców do komisji konkursowej,
- oceny pracy Dyrektora szkoły,
- opinii o dorobku zawodowym Nauczyciela za okres stażu.
W celu wspierania działalności statutowej danej placówki Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek Rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania tych funduszy określa regulamin Rady Rodziców. W praktyce Rada Rodziców dysponuje głównie (lub wyłącznie) środkami finansowymi zebranymi od Rodziców.
Środki zebrane przez Radę Rodziców mogą być wydatkowane jedynie na wspieranie statutowej działalności szkoły. Najważniejszą decyzją Rady Rodziców jest wybranie tego obszaru pracy szkoły, którą Rada chce wspierać finansowo. Rolą Dyrektora, Rady Pedagogicznej czy Rady szkoły jest jedynie wnioskowanie do Rady Rodziców o zasilenie wskazanego celu środkami finansowymi pochodzącymi z jej funduszu.